یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ویزیت دکتر در منزل در دوران کووید ۱۹ به چه صورت است؟

۴ بازديد


یکی از جنبه های چالش برانگیز بیماری همه گیر COVID-19 این است که رعایت فاصله اجتماعی و دستورات ماندن در خانه، ویزیت دکتر در منزل و  ملاقات حضوری با پزشک را دشوارتر کرده است.

برای بسیاری از پزشکان و بیماران، درمان به طور فزاینده ای پزشکی از راه دور است: توانایی برقراری ارتباط از راه دور با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در زمان واقعی، اغلب از طریق ویدئو، و گاهی اوقات از طریق تلفن، ایمیل، برنامه یا پورتال بیمار آنلاین.
در حالی که پزشکی از راه دور جدید نیست - به عنوان مثال برای ارتباط بیماران روستایی با خدمات مراقبت بهداشتی دوردست یا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی یا نظارت بر شرایط مداوم مانند دیابت - استفاده از آن در طول بحران فعلی به شدت افزایش یافته است.

پزشکی از راه دور یا سلامت از راه دور - این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند - راه حل مناسبی برای هر سناریو مرتبط با سلامتی نیست. یک اورژانس پزشکی یا موردی که تشخیص آن از راه دور بسیار دشوار است، همچنان نیازمند مراجعه به پزشک یا بیمارستان است.

پروتکل ترتیب جلسات پزشکی از راه دور بر اساس مکان، تخصص عمل و سابقه مداوم شما با یک پزشک متفاوت است. در اینجا چند مرحله و نکات متداول برای آماده شدن برای چنین بازدید مجازی آورده شده است.

1. مطمئن شوید که برای فناوری آماده هستید. برای مشاوره از راه دور به یک تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی مناسب به همراه یک اتصال پهن باند یا سلولی قابل اعتماد به اینترنت، به ویژه برای ویدیو، نیاز دارید.

2. بیمه خود را بررسی کنید. هر بیمه‌گر خصوصی جلسات پزشکی از راه دور را در هر منطقه پوشش نمی‌دهد، و نوع پوشش در بین مواردی که انجام می‌دهند متفاوت است. ایالت ها مقررات متفاوتی دارند. با ارائه دهنده خود مشورت کنید تا دریابید که تحت طرح شما چه مواردی را پوشش می دهد.

3. قرار ملاقات بگذارید. با مطب پزشک خود تماس بگیرید یا به پورتال بیمار مطب مراجعه کنید (پورتال وب سایتی است که دسترسی 24 ساعته به اطلاعات سلامت شخصی شما را فراهم می کند) یا برنامه برای گرفتن یک قرار مجازی. ممکن است دفتر از شما بخواهد یک برنامه را دانلود کنید، 

4. علائم خود را شرح دهید. بسته به برنامه، ممکن است از شما خواسته شود علائم را تکمیل یا بررسی کنید.

جدول اصلی ترین مراقبت های ویژه و بهبودی بیماری کرونا سال۱۴۰۲

مراقبت توضیح
اکسیژن درمانی یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های ویژه در بیماری کرونا، اکسیژن درمانی است. این روش درمانی برای تامین اکسیژن مورد نیاز بدن بیمار استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای اکسیژن درمانی وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار، روش مناسب را انتخاب می‌کند.
دارو درمانی داروهای مختلفی برای درمان بیماری کرونا در دسترس هستند. این داروها می‌توانند به کاهش علائم بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن کمک کنند. برخی از مهم‌ترین داروهای مورد استفاده در درمان بیماری کرونا عبارتند از:
* **مولنوپیراویر**
* **پامولید**
* **فلووکسیتین**
* **ریتوناویر**
* **آسیکلوویر**

عوامل موثر در بهبودی بیماری کرونا

عوامل مختلفی در بهبودی بیماران مبتلا به بیماری کرونا موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن بیمار
  • وضعیت سلامتی بیمار
  • شدت بیماری
  • سرعت تشخیص و درمان بیماری
  • پیروی از دستورالعمل‌های پزشک

در صورت ابتلا به بیماری کرونا، مهم است که از دستورالعمل‌های پزشک خود پیروی کنید و از مراقبت‌های لازم بهره‌مند شوید. با انجام این اقدامات می‌توانید شانس بهبودی خود را افزایش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.